zondag 6 november 2016

Never too old....

Beslist, je bent nooit te oud om te leren dus ben ik een cursus machine applicatie gaan volgen bij een Amerikaanse vriendin. We  maken  de blokken van  "A Stitchers Garden" , werken met vliesofix en dan moeten we gaan appliqueren. Het valt verdraaid niet mee.Oefenen dus maar. Ik ga mijn eerste pogingen  maar niet laten zien :)))

                                         
                                                   Mijn eerste oefenlapje, ik vond dit wel een leuk werkje.
                                           Dit is nog zonder de applicaties. ;))




Ook heb ik nog een workshop cirkels gevolgd die werd gegeven door Juud bij onze plaatselijke Bee. Weer appliceren maar dan reverse applique.  We mochten een leuk proeflapje maken, Ik heb de  mijne niet afgekregen .Er was zoveel te zien. ;))

 Juud bracht haar prachtige quilt Irish Circles mee, Dat was genieten.

Het was een geweldige dag en ik heb weer van alles geleerd.



                                          Juf Juud helpt even.


Iedereen kent natuurlijk de Irish circles quilt. Hier alleen een foto van de middencirkel
van Juud's quilt.
Ik bleef er naar kijken, prachtig. Als ik dat toch eens zou kunnen.
Dank je wel Juud.


Tot de volgende keer.
Riet









5 opmerkingen:

  1. Never too old indeed!!! Ha lieve Riet! Wat is het al mooi joh! Kan me voorstellen dat je dat niet zomaar even onder de knie hebt!
    Ziet er echt heel mooi uit!!!
    Ik ben reuze benieuwd naar de uiteindelijke quilt!
    Cirkels, nou, eerlijk gezegd had ik nooit van die quilt gehoord maar hij ziet er prachtig uit! Lijkt me heel moeilijk.

    Wat leuk dat jullie zo'n bee hebben; gezellig en veel te zien zoals je al schreef!

    Vermaak je! Fijne week en liefs van Pink!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt helemaal gelijk! Onze hobby geeft je steeds weer mogelijkheden andere en nieuwe technieken te leren! Het blijft leuk! Mooi proeflapje hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Applicatie met de machine lijkt me super moeilijk. Ben zelf niet zo van de machine, met de hand kan je beter sturen.
    Leuk dat je les van Juud had, dan komt het zeker goed en is het straks een fluitje van een cent :-)
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi lieverd,

    Wat ben ik laat met mijn reactie hé, ohhh
    Een mens is inderdaad nooit te oud om te leren,
    en jij ZEKER niet.
    Je bent altijd zo heerlijk enthousiast met alles
    en kan me goed voorstellen dat je de kneepjes wil
    leren om het ook machinaal te kunnen doen.

    En het lijkt me ook beslist niet makkelijk, ik kijk
    altijd vol bewondering hoe mensen dat zo prachtig
    kunnen. En jij kan dat t.z.t ook daar twijfel ik
    niet aan. Oer gezellig ook zo samen bezig te zijn.

    Je proeflapje is een schatje, en Juud's quilt
    geweldig gewoon, zoveel details je raakt inderdaad
    niet uitgekeken.

    Lieve Rietje, ik wil je bedanken voor de PRACHTIGE
    verjaardagskaart die ik van je kreeg, zo lief.

    Wens je een mooie nieuwe week toe......

    Veel liefsssssssssss,
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Riet, wat een leuk verslag..wat was het weer gezellig hė op de bee?
    Ben benieuwd naar je volgende applicatie blok!
    Liefs,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen