zondag 16 oktober 2016

Twee klaar.

Deze week heb ik twee quilts afgemaakt. Ze lagen al een poosje te wachten, gequilt en wel , alleen de binding moest er nog omheen.
 Nou ligt er nog één zo en daar ga ik morgen maar gelijk mee beginnen denk ik .Daarna kan ik weer verder gaan met mijn andere quilts.
.

                                              Ik heb een nieuw fototoestel en dat doet nog niet helemaal
                                              wa tik wil.
                                              De kleuren komen er niet erg duidelijk uit dus
                                              heb ik er twee foto's bij gemaakt om te laten zien
                                              welke kleur de bloemetjes hebben.






Dit is een patroon van Kaye England dat staat in één van haar boeken 
en er is gequilt door quiltshop Leur.





Dan is deze quilt,handgemaakt met alleen maar stoffen van Kaffe Fassett, ook af maar de foto die ik vandaag 
gemaakt heb klopt helemaal niet qua kleur dus heb ik deze oude 
maar gebruikt. Deze was nog zonder binding.


Een paar blokjes om te laten zien hoe mooi de stoffen zijn
maar de kleuren kloppen ook niet helemaal. 
Misschien ligt het wel aan mijn computer, moet ik toch maar
eens naar kijken.

Tot de volgende keer.
Riet


9 opmerkingen:

  1. Lieve Rietje,

    Beide quilts zijn prachtige exemplaren en vooral
    de close-up foto laat inderdaad heel mooi de stofjes
    zien. Wat is hij fantastisch doorgequilt!!!

    Ik ben maar een leek op dat gebied, maar gebruiken
    ze daar dan bepaalde mallen voor of wordt dat geheel
    op het oog gedaan??? Het ziet er zo mooi gelijk uit
    allemaal.

    Ja zeker, de stoffen van Kaffe Fassett zijn SUPER mooi,
    en zo heerlijk sprankelend.

    Heerlijk dat je een nieuwe camera hebt, maar wel lastig
    als de kleuren niet juist worden weergegeven.

    Blogger geeft tegenwoordig de kleuren wel goed weer
    zoals ze in werkelijkheid zijn. Er is weleens een periode
    geweest waarin dat anders was.

    Succes met de bindingen, en een fijne week gewenst,

    Veel liefsssss
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh!! Riet!! wat zijn ze PRACHTIG!!!!!! Ik moet er steeds naar kijken en het leuke is dat ik gisteren (geloof ik) je blog doorgespit heb en al je quilts bekeek en zo genoot!!!!

    De eerste quilt vind ik echt prachtig (zei ik al, weet ik!) en ja, mooi gequilt zeg! Ik moet er niet aan denken om dat met de hand te doen dus mooie oplossing! De foto's, dat komt wel goed en ik kan best zien hoe mooi de stofjes zijn! Heel mooi dus!!!

    De Kaffe Fasset quilt, zag ik dus op je blog toen hij nog niet af was en ja hoor, prachtig!!! Ook deze stoffen zijn best goed te zien en de quilt daar wordt je toch gewoon helemaal vrolijk van!

    Nog even over de 1e quilt: wat een mooie rand heb je er ook omheen gezet! Top!

    Nou, ik word geloof ik een beetje lyrisch HaHa! Maar het komt recht uit mijn hart hoor Riet!

    Door met de volgende en veel plezier!!!!

    Liefs van Pink! xxx en jawel, ik MOET gewoon ook een Kaffe Fasset gaan maken...ooit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook met niet perfecte kleurenfoto's zijn ze prachtig Riet! Altijd zo fijn als een quilt af is en je er van kan genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dearest Riet, I'm sitting here with my mouth gaping open :) I am SO glad you mentioned to come here, because I had no idea how many beautiful quilts you had been doing! I love them all! The fabrics you use and how you put the all together so beautifully is truly a joy for me to see. Really, I am just so happy to see these beautiful quilts. I think sewing is the finest road to joy! My quilts are nothing like this and I am just starting out, but how I hope someday I can create one as beautifully as yours!
    much love my dear...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hello Riet. Your quilts are beautiful. I am not a needlework person at all -- only an admirer or fine art and craftsmanship such as you show here.

    I was happy to learn that you are doing well!

    BeantwoordenVerwijderen