zaterdag 7 februari 2015

Hand quilt.

Deze quilt is nog niet af maar ik heb toch maar even een paar foto's gemaakt. Ik vind hem zelf erg mooi worden. Het moeten vier rijen van 4 blokken worden met daartussen kleine vierkantjes van meest restjes van lapjes. De twee bovenste rijen zitten aan elkaar en de twee onderste liggen er maar even los bij maar je krijgt zo wel een idee hoe hij moet worden.
Ik ben hem inderdaad helemaal met de hand aan het maken en ik vind het zo leuk. Ik ga het vast meer doen. Het is zo rustig.




                                             Zo, ik ga rustig door. Hopelijk is hij over een paar dagen af.

tenminste , de top.


Tot de volgende keer.
Riet



3 opmerkingen:

  1. SUPER MOOI lieve Rietje, zeer mooie stofjes
    en prachtige sprankelende kleuren.
    Vind het geweldig dat je deze quilt helemaal met de
    hand maakt, het lijkt me een zeer rustgevende bezigheid.
    En je hebt echt veel meer kontakt met je werk op deze manier.

    Het gaat echt een JUWEEL worden, leuk dat ik tussendoor
    even heerlijk mag meegenieten met de vorderingen.....

    Heel fijn weekend lieverd,

    Veel liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful fabrics! Love this combination.:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie stofjes gebruik je voor dit project! Heerlijk he, dat werken met de hand. Ik doe het patchen eigenlijk ook altijd met de hand, want machines gaan me te snel. Ik ben dan ook niet zo'n naaister, maar patchen is wat anders hoor. Met de hand is het veel rustgevender, en je pakt het ook veel sneller dan dat je achter de machine moet kruipen. Al heb je maar 5 minuten tijd over; het is zo gepakt en weer weggelegd. Je noemde mij produktief, dat komt dus omdat het steeds voor het grijpen ligt. Ik kijk TV terwijl ik ondertussen naai. Meestal gebruik ik de zondag om patronen uit te werken en de mallen op de stof te tekenen, en dan kan ik de rest van de week gaan naaien. Werkt voor mij ideaal!
    Ik ben benieuwd naar je eindresultaat!
    Groet van Mar

    BeantwoordenVerwijderen