maandag 30 oktober 2017

Bijna November.

Sjonge, het is alweer bijna November. Wat vliegt de tijd toch.

Ik ben wel steeds bezig geweest maar het enige wat af is, daar kan ik nog geen mooie foto van laten zien. Die is al een poosje bij de quilter en ik was vergeten om een betere foto te maken dan die ik nu kan laten zien. Maar goed, dat komt nog wel.

Toen die af was was ik wat rusteloos , er was van alles waar ik aan wou beginnen. Tja... en nu ben ik met drie dingen tegelijk bezig. Hm..
Ik laat je wat zien:




Huisjes, uit dit boek van Edyta Sitar. Ik denk dat ik vier huisjes ga maken en wat appliquatie er omheen. Het hoeft deze keer niet zo'n grote quilt te worden.






Van deze blokken had ik er al een heel stel gemaakt en ik kon maar niet besluiten wat ik er mee zou gaan doen. Nou heb ik er een paar van elk bijgemaakt en daar ga ik nu een quilt van maken. Ik ben begonnen met de Y naden van de Le Moyne star. Is nog niet zo heel makkelijk maar ik heb het nou door.:))






Al heel lang wil ik een Winding Ways quilt maken. In dit boek van Jennifer Chiaverini staat deze mooie quilt en ik ben begonnen met het knippen van een paar blokjes. De rondingen aan elkaar zetten valt me niet mee maar ik ben aan het oefenen.







En dan hier een slechte foto van de quilt die bij quiltshop Leur is om doorgequilt te worden.
Ik moet nog even wachten.

Je ziet, ik ben lekker bezig en iedere keer aan iets anders werken bevalt me wel.
Tot de volgende keer.
Riet


6 opmerkingen:

  1. Leuke variatie in projecten. Ik ben ook altijd met verschillende projecten bezig. Dat vind ik erg leuk, vanwege de afwisseling. Fijne week,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Rietje,

    Wat maak jij toch PRACHTIGE quilts,en heerlijk om te zien
    dat je er zo enthousiast aan werkt.
    De sterren vind ik ook erg mooi, best een heel precies
    werkje maar het ziet er bij op de millimeter precies uit KNAP!!!

    En de Winding Ways quilt waar je aan begonnen bent vind ik
    echt SUPER mooi al die cirkels en verschillende stukjes stof,
    rond werken lijkt me lastig maar wel heel MOOI.

    Leuk lieverd dat we al dit moois kunnen bewonderen op je blog,

    Succes met alle vorderingen en fijne week.....

    Veel liefssssssss
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige dingen waar je mee bezig bent.
    Een Winding Ways staat ook nog op mijn lijstje.......voor ooit.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk huisje heb je gemaakt, met al die strookjes stof zo aan elkaar. Zou ook leuk met zelfkantjes kunnen.
    De quilt met ronde vormen vind ik een pracht patroon. Maar ronde vormen aan elkaar naaien is ook niet zo erg mijn ding hoor.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. You have worked so hard my dear Riet on your blocks and I love them all!!! The little cottages quilt is just wonderful and I can't wait to see it when it's completed! Actually, it will be wonderful to see them all when they are done.
    I hope all is very well with you my dear and from what I read in this post, you are doing the things you love to do :)))
    Sending much love to you...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen