donderdag 22 juni 2017

Zomer.

Zomer ja, en wat voor één. Een echte hittegolf en wat is het warm. Hier boven, wij wonen in een appartement, was het vandaag 32 graden.  Dat is niet echt leuk meer. Maar goed, het koelt gelukkig weer wat af.
Ik heb al even deze quilt af maar kwam er niet toe om hem op mijn blog te zetten . Maar hier is ie dan. Hij ligt hier op het bed.


Ik ben begonnen met een quilt van Petra Prins . De naam is Simon en staat in haar boek Promenade dans un jardin Hollandais.
Hier is een foto uit het boek.


Ik vind hem zo mooi.


Dit is het middenstuk en ik ben nu rijtje voor rijtje de zandloperblokjes aan elkaar aan het zetten. Het zijn er bijna 200 maar het gaat best lekker.


Alleen schiet ik nu niet erg op want de kat van onze jongste zoon is hier aan het logeren en die vind het leuk om op mijn werkjes te zitten als ik bezig ben.:))) Maar het is een lieverd dus wacht ik maar weer even. Ik laat  de volgende keer wel. zien hoe ver ik met mijn rijtjes ben.Ik hoop dan ook wel weer een stuk verder te zijn.

Ik heb nl lapjes gekocht voor nog een quilt van Petra Prins uit haar volgende boek:Promenade dans un chateau Hollandais. Hier zijn de lapjes :



Maar eerst nog wat aan Simon doen.

Hartelijke groeten van 
Riet
.






4 opmerkingen:

  1. 32 graden bij jullie Pfff lieverd,inderdaad om niet echt vrolijk van te worden, net stond ik even buiten en nu is het gelukkig een stuk koeler geworden. Knap van je dat je ondanks de hitte nog zo druk bezig bent.

    Echt PRACHTIG je voltooide exemplaar, en de "Simon" gaat ook heel erg mooi worden. Er is ook zoveel moois dat je alles wel zou willen maken lijkt me, en dat doe jij ook, hihi. De nieuwe lapjes voor de volgende schoonheid zien er ook weer veel belovend uit.

    Veel succes met alle vorderingen en je bakjes vol met zandlopertjes...

    veel liefssssss,
    Josephine
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 32 graden! Ppfff... dat is wel een beetje te veel van het goede!
    Geen weer om met een quilt op schoot te zitten!
    Je quilt is prachtig geworden, wat komt dat blauw mooi uit! En gelukkig al weer een nieuwe in de maak, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie quilt zeg en zeker heel warm bij jullie zeg......
    ....liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Riet,
    Loop soms een beetje (veel) achter met blogs lezen.
    Wat is je quilt mooi geworden! Heerlijk altijd als er eentje af is en je weer een nieuw project "mag" starten :-)
    Fijn dat je zo opschiet. Inmiddels is het poezenbeest vast weer naar huis.

    BeantwoordenVerwijderen